The Ads

Search This Blog

Tuesday, September 13, 2011

Myopia atau Amblyopia

minggu lepas i ada terbaca pasal myopia dan amblyopia kat satu pamplet yang anak2 i bawa balik dari sekolah. actually pamplet tu adalah pasal kempen penjagaan mata kat sekolah derang. dari isi kandungan pamplet tu i rasa informasinya sangat baik untuk dikongsikan bersama uolls. hahhh uolls nak tau apakah yang dimaksudkan tu? oklah secara ringkasnya.....Myopia ialah short-sightedness dan Amblyopia ialah lazy eye.

myopia adalah sejenis penyakit mata yang akan membawa kepada lebih banyak penyakit mata yang serius jika tidak di atasi dengan betul. amblyopia pula mudah untuk dirawat sebelum umur kanak-kanak mencecah 6 tahun dan akan bertambah sukar untuk dirawat apabila kanak-kanak melepasi umur 10 tahun.

tetapi dengan kecanggihan era teknologi kita sekarang ni, sejenis alat penjagaan mata telah dicipta dan dinamakan Eyerelax2. eyesrelax2 ni dapat mengatasi dan membaiki masalah myopia; presbyopia (adult long sightedness) dan amblyopia. ini telah dibuktikan melalui kajian di negara eropah dan eyerelax2 juga adalah pemenang anugerah antarabangsa bagi alat penjagaan mata.

cara penggunaan alat penjagaan mata eyerelax2 ni mudah saja, terapi selama 8 minit akan dijalankan dan kesannya akan dapat dilihat dengan serta merta. eyerelax2 adalah sangat berkesan dan ia tidak memerlukan pembedahan, tidak invasif dan bukan sejenis ubat.

kepada sesapa yang mengalami masalah mata ni dan ingin merawatnya serta mengetahui lebih lanjut pasal eyerelax2, uolls boleh dapatkannya di sini.



3 comments:

Azhafizah MN said...

untuk yang sedia maklum rabun cam fiza ni boleh x agak2..hee..letih dah nak pakai lens n spek -_-'

Nurfaizah M Nor said...

ce fiza pegi check tengok...maybe terapi eyerelax2 tu bleh merawatnya....

ct kektus said...

nma penyakit tu macam sedap. pia2 belakangnya. hehehe ;p

Risparmio

Copyright © 2011 Reserved to MeLuvAmirAmira
Design by Azhafizah.Com