The Ads

Search This Blog

Friday, June 17, 2011

Belajar Hidup Susah




intan payung buah hati mama semua......
sengal caesarean mama ni masih lg terasa
tup tup.... dah besar anak-anak mama rupanya
amir(s) dan amira........
mama bahagia di anugerahkan Allah kamu semua pada mama
kamu semua adalah kunci kebahagian mama dan baba
kamu semua pengikat kasih sayang mama dan baba
kamu semua adalah penyeri hidup mama dan baba
kamu semua adalah kekuatan dan keazaman mama dan baba
menempuhi onak ranjau, perit getir dalam membina sebuah keluarga
kesayangan mama sekalian....
walaupun mama dan baba mencurahkan sepenuh kasih sayang
dan harta kebendaan
janganlah anak-anak mama semua mudah lalai.....
apa yang mama dan baba beri
bukanlah untuk kamu banggakan pada sesiapa
bukanlah untuk kamu tunjukkan yang kamu orang berada
itu cuma tanda kasih sayang sejati mama dan baba
apa yang mama harapkan pada anak-anak mama semua
belajarlah hidup susah
belajarlah untuk berkongsi jika kita ada lebih
belajarlah untuk sentiasa menghulurkan bantuan pada yang memerlukan
belajarlah untuk jadi orang yang bermurah hati
ingat sayang, 
sentiasa bersyukur atas segala nikmat yang dikurniakan
mama pasti apabila anak-anak mama besar nanti
hidup akan lebih sempurna, bahagia, dipandang mulia dan di berkati oleh NYA
InsyaAllah.....Amin


4 comments:

Shiela Firdaus said...

mereka sume nyawa kita kannn!

risa said...

sebaya kah...hehehehe
takpelah dear..ai tau ai ni dah tua..ekekeke
bahagia kite bahagialah anak...begitulah kite kan
anak2 adalah nyawa!

Bella One ♥ said...

so sweet .
mak bella pon salu pesan kat bella dulu.

=')

Nurfaizah M Nor said...

sheila : betul tu... sehari tak nampak muka diorang rasa kehilangan sgt

risa : anak2 ni mesti dilentur dr kecik, supaya kita ni dekat dihati mereka

bella : bila kita dah jd mak, kita pun akan buat yg sama mcm yg mak kita buat dulu......

Risparmio

Copyright © 2011 Reserved to MeLuvAmirAmira
Design by Azhafizah.Com